Sunday, May 2, 2010

Pooma is TWO (and a haircut)

Yesterday was our "dog"ter's 2nd Birthday!  Yes, Pooma is Two!  I was never really a dog person (more of a kitty lover), but when my hubby surprised me at work with Pooma, it was love at first sight!  She's brought a lot of love and joy into our lives and she really is like our little daughter.  I'm looking forward to many more years with her.  Happy Birthday Pooma, mommy and daddy love you.

**These pictures were from a while back... and don't worry there is no beer in there.. but she sure did love licking the bottle!

I also got a haircut yesterday.  Eight inches of my beautiful dry and damaged locks are now gone!  My hair feels healthy and so much lighter.  I wanted to try a completely different look from what I've been sporting for the past few years, but I'm not ready.  I will be one day, but now I'm happy with my long-ish locks. :)

{dress - Old Navy, shoes - Jeffrey Campbell, bag - Tahari, belt - F21, "I love Knots" bracelet - Junghwa by Amy Stewart, buy your very own here.}


Random thought:  Several years ago (when I was much TANNER! and teenier)... I was at the beach sitting near the shoreline in my bikini and an older couple comes up to me and the woman tells me, "Those are the blackest knees I've ever seen!".  I laughed.  Everytime I look at my knees now, I'm reminded of that couple.  Some may think they were rude for telling me that, but it was just so random, all I can do is laugh about it. :)

My domesticated goddess duties beckon... ta ta for now. :)

Love, S

65 comments:

Diane said...

omg those pics of your pup have me laughing! HILARIOUS! she's so freakin cute! HAPPY BIRTHDAY!

8 inches off your hair? wow! that's a lot!!! maybe i can make extentions out of your hair to make mine longer...*sigh*

MsHark said...

adorable outfit! I love the striped dress, and amy's knot bracelet goes perfectly with the look.

steph
from: http://notjustanotherblondeinbeijing.blogspot.com

carissa @ lowercase letters said...

happy 2nd birthday pooma poochie!

you look gorgeous, as always!!! love the wedges.

Audrey Lee said...

Happy Birthday to Pooma!! Love your haircut btw....it's so hard to cut that much off!

Leslie, Lemon Sweet Life said...

Happy birthday to little Pooma!! I love your new hair!! Very pretty!!

A.Co said...

YAYYYYY haircut! Looks GREAT!

A.Co @ A.Co est. 1984

Sandy a la Mode said...

happy birthday pooma!!! hope she got lots of doggie treats for her bday! hehe

love your new haircut, it's very cute sharon!

misscindee said...

omgoodness. pooma is adorable esp in those photos. she's a beer drinker hey? im more of a whiskey kind of gal =P

Erika said...

she's adorable. i got your awesome package and all i can say is thanks a million times over! you should definitely open up an etsy shop soon. you make such nice things. i have my eye on that wishbone necklace you made. so yes, open up shop already! also, i love your dress. i love stripes.

julianne. said...

oh happy birthday pooma.
im literally dying over those pictures.
she is too precious. no wonder you are so inlove.
and I AM SO INLOVE with that dress youre wearing.
holy smokes, you look amazing.
such a perfect outfit! <3

Marie said...

Happy Birthday, Pooma!:D Such a cutie!!!:D

Lovely outfit, btw.:D

http://allthingsmarie.blogspot.com/
BEAUTY. FASHION. DESIGN.
...and everything girly under the sun!

Gracie said...

Aww Happy birthday Pooma. What a cute name and dog! Wow so adorable.
Your outfit is gorgeous as usual :)

Out of Order said...

oh mu gosh those doggie pics are too funny! Your outfit is great :]

cArLa said...

happy 2nd pooma! you look gorgeous! i love the belt and bracelet too!

factsss said...

very cute dog ... great outfit

christine ◘ tie me a bow said...

Omg your baby doggie, TOO CUTE! Happy B-day! I hope PETA doesn't see this! haha, jk.

Hooray for new hair! I think this haircut looks great on you, like a signature look! :)

If someone told me I have really dark knees, I'd be pretty sad. Only because I know I do, and I hate them! You're a strong girl.

Have a great week Sharon! ♥

The Owl's Closet said...

omgosh, these pics of pooma are too cute!! lol happy 2nd bday, pooma!:) ur hair looks great, S! can't believe that couple said that to u?! so random lol hope u enjoyed ur weekend:)

TheOwlsCloset.blogspot.com

Stella said...

Happy 2nd!! I have seem I have dissapear from your blogroll, could you please add me again? Thank you

Katie said...

Aw, Happy Birthday Pooma!

Your hair looks great!

Phuong said...

Happy bday to Pooma! She is so cute, I love the pictures with the beer bottle hahah!

And you wearing a lovely outfit!

Becca. said...

your dog is adorable!
adore your stripey dress!

XOXO, BECCA
http://fashion-train.blogspot.com

Lena said...

Happy Birthday to your doggie!!!!
I can't believe that dress is from Old Navy, I love it and I will be passing by there soon :)

Lena xoxo
http://qualityrivets.blogspot.com

rebecca said...

Aww, happy birthday!! The pink suits her ;) And your clogs are lovely

http://itscohen.blogspot.com/

Sher said...

oh happy birthday to Pooma! The cutest most adorable lil pup, I can't get enough of those pics of her licking the beer bottle!!

And 8 inches!! Wow, you're brave!! But your hair still look really long:)

xx

THESTREETFASHION5XPRO said...

Stripes...Stripes...Amazing!

Lucia said...

Happy Birthday to the lovely Pooma! She's so cute, has the paw-licking stopped? That striped dress looks very good on you :)

Julia, the Thanksgiving Girl said...

Lol at this random "black knees" encounter! I personally don't think the woman wanted to be rude, she was probably just amused lol

Anyways, I like the cute striped dress! And Happy B'Day to Pooma! Tjose are hilarious pictures with the beer :)

Maeko @ thereafterish. said...

Happy birthday, Pooma-girl! xx. Too cute.

I like that your hair is way healthier and lustrous. Don't you love the feeling a new haircut imbues? I noticed you didn't depart from your usual style, but your hair is definitely shinier and glossy. So hey, whatever floats your boat. If you have a style you like, stick with it. That's a model's secret other than Agnyess Deyn, who, btw, I JUST DON'T GET.

Hey, guess what, I'm hosting a Sephora and brand name surprise beauty item giveaway at my website. I know you love beauty goodies, so why don't you check it out?

http://bit.ly/cBdg5O

XXs,
Maeko, thereafterish.

Kristy said...

eehhh, that couple's comment was totally random! hahaha.. but no, you don't black knees :) i love the dress + wedges combo. stripes and brown always look good together :) and yay for the haircut. i love how my hair feels after a haircut too, though it'll only take me 2 weeks to make it dry again from excessive use of straightening iron and blow dryer :p

www.monochromachic.com

Wild and Precious said...

so cute. love the stripes. my dog does that too!

have fun with jozen!

PinkBow said...

you are gorgeous & your dog is the cutest, those pics really made me smile :)

jozen said...

hi sharon!!

i am in oahu!!

Jessica said...

aww, happy birthday pooma! love the outfit- those shoes and stripes are killer! <3

http://aberrantmoda.blogspot.com/

Dylana Suarez said...

Your dress is gorgeous! You look stunning!

colormenana.blogspot.com

Lisa said...

Ack - happy belated birthday to Puma! And OMG, she looks adorable in that picture series!

Lisa said...

AND your hair looks awesome - I love the new cut, it just looks refreshed. I've been trying to strike up the nerve to do something drastic with my hair for YEARS. Still trying.

The Starving Stylist said...

Love the hair cut babe! Looks fresh and its perfect for the new spring season!

p.s. happy birthday to Pooma! :)


www.thestarvingstylist.com

Alely L. said...

love the haircut...happy 2nd birthday to pooma and your knees are not black!

Mrs. Julius said...

Awwww Happy Birthday Pooma!!

Love the new haircut and you look so pretty in that dress!

Oh and trust me...your knees are NOT black! lol. You should see mine! lol

junghwa by amy stewart said...

Hey miss lady. Your new bracelet is on it's way to you. I hope it fits you better. Looks super cute with your striped dress. Yay!!

deep_in_vogue said...

Happy belated birthday to Pooma!! You look so beautiful, love the haircut and the dress is so chic! xx

tris1978ton said...

Hahaha. your dogie is adorable!

Marz said...

She is so adorable! happy birthday to her!
You look so cute in your dress, its amazing!

Sarah said...

Hi from Scotland! Just found you - what a lovely blog. Your new hair looks amazing and your little dog is so cute! xx
http://equatorlive.com/weshop/

Erica Leigh said...

LOL @ your drunkie puppy pics. those are too funny. ;D

ooo i love your new haircut! ahhh i love how you did your bangs. they look great.

and yay, a striped dress! can never go wrong with stripes.

<3

Samantha said...

Aww happy birthday :)
I love your dress too!

Jessica said...

Pooma is quite the drinker! ;-)

Your hair still looks so long - I can't believe you had that much cut off. Still looks gorgeous. And you know I'm a sucker for anything nautical - I actually have the same dress (love it!).

Graham I. Haynes said...

You're just the cutest little thing, aren't you? The hair looks marv, and the dress is really standout!

In-tree-gue said...

pooma is too cute!

StuddedLilly said...

i love your clog wedges!! and the pics of your doggie are so adorable! love animal acting like humans haha

xxjess

Chanel Craves said...

That pic of your dog licking the beer bottle is hilarious. Love your new haircut : )


www.Chanelcraves.com

projectvee said...

your "dog"ter is too adorable! <3 haha and how cute do you look in stripes?! :)

Mathilde's Daily said...

your dog is so cute :)
& i love you shoes.

http://mathilde-tran.blogspot.com

Gabriella said...

Nice Haircut Sharon :D I used to go to a salon up there before I started working at Soleil Luna!! :D

LS said...

OMG cute DOG!!!!! I love your style and outfit

Im a follower of yours and new to makeup blogging and would love if you could check my blog out as well if you like :)

I did a post on brands that test on animals and since I see youre an animal lover you may be interested in it. I have a "son" Mochi thats 3 hehe

jetleah.blogspot.com

DiamondsandTulle said...

Happy Bday to Pooma! You inspire me to think if different ways to wear those shoes everytime! Love the hair - but I know what you mean. I hate to have to part with any of it.

xx Vivian @ http://diamondsandtulle.blogspot.com

Sarah M said...

ahaha AWWW "dogter" lmbao!! aah i love pooma SO CUTE! :)

cute outfit!

-Sarah M

Tiny Quirks said...

your dog is the cutest! cute dress :)

Taj Acosta said...

Happy b-day doll! That pup is too cute! Love the shoes too ;) xoxo

Marie McGrath (The Joy of Fashion) said...

Happy b-day to your doggiee!! Those pics are soooooooo cute and funny! I love them!! I also love this striped dress you are wearing, very cute!

www.thejoyoffashion.blogspot.com

Meg said...

Love this dress and the tan shoes! Whenever I see stripes I melt :)

www.meg-land.blogspot.com

xx

Kate said...

Oh, I just love this striped dress! So cute! So stripe-obsessed this spring!

beingdena said...

you look adorable. Love your blog xoxo

Carla said...

ur puppys is sooo cute!!
I love ur blog and ur style!! really great!

B.M.H said...

Really nice wedges!!And your dog is soooo cute!! I have a chihuahua and for me, it's like a baby... :)

Kisses